« 「トレーディングカードゲーム第二弾!」 | Main | しまったざんげちゃんにしとけばよかった »

ゴッドは黒歴史を愛するのです~

God
数ヶ月間が空いてしまった間にいつのまにか3万ヒットを超えており、大変申し訳ない限りなのですが・・・なるべくこまめに更新するよう努力する所存ですので、今後ともご愛顧のほどお願い申し上げます。ネタも若干タイムラグが発生しておりますが、『まりあほりっく』から寮長先生ことゴッドをば。やはり沢城みゆきは良いですな。

「黒歴史」というワーディングは、言うまでもなく『∀ガンダム』の中で「宇宙世紀」という「正史」に位置づけることの出来ない作品群をもその系譜の中に位置づけようとする<語り>の作法を示すものであるが、このことに鑑みても、確かに私には、『機動新世紀ガンダムX』を一連の「ガンダムもの」のベストに推すという信条からしても、「黒歴史」を愛する傾向があるようである。
それでは、自分史の中にこのような「黒歴史」があるだろうか、と考えてみたのだが、恥の多い人生を送ってきたことは疑いようもなく確かだが(笑)、特段、この時の歴史はなかったことにしたい、というような時期は存在しないように思う。実際、本ブログでも、高校や大学学部時代における趣味嗜好についての言及の頻度は比較的高いように思われるし、職場環境に恵まれたこともあり(笑)、そのほとんどは別段隠し立てすることもなくそのまま物理空間でも言説の参照系として使用している。
#なので、10年ほど前にメイド趣味にそこそこ踏み込んだことがあること(例えばこの記事)も、特に隠しているわけでは無い・・・言及する機会が無いだけで(笑
しかし、逆に考えれば、このような「黒歴史」のなさこそが構造的な意味での「黒歴史」なのではないか、という問いを立てることも可能であろう。「正史」を語ることは、近時の「ナショナル・ヒストリー」批判が明らかにするように、暴力的な行為であり、そこに正当性を読み込もうとする強烈な意図があるからこそ(「正史」の場合は例えば「想像の共同体」としての「国民国家」)、その営為は問題化され得るのだが、そのような意味での強烈な自己同一性の形成の企図がおそらく私には欠けている・・・非常にベタなアイロニッシュな「自己」を「自己」として定位してしまうことの問題性が、そこには滞留しているのであろう。
#だからこそ、自覚的に分析的な手法で、自らの「属性」の析出を試みてみたりもしたのだが(例えばコレ)、その過程自体がメタ化してしまい脱臼する、という、ベタなオチがついてしまっているのである(笑

|

« 「トレーディングカードゲーム第二弾!」 | Main | しまったざんげちゃんにしとけばよかった »

「アニメ・コミック」カテゴリの記事

Comments

I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I'm looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. thanks

Posted by: match free trial promo codes | April 10, 2015 at 01:13 PM

I have been exploring for a bit for any high quality articles or weblog posts on this kind of space . Exploring in Yahoo I ultimately stumbled upon this site. Reading this information So i am glad to express that I have an incredibly excellent uncanny feeling I found out exactly what I needed. I such a lot indisputably will make sure to don?t put out of your mind this website and give it a glance regularly.

Posted by: match.com | April 06, 2015 at 08:18 AM

Amazing! Its in fact remarkable paragraph, I have got much clear idea on the topic of from this article.

Posted by: quest protein bar order | March 19, 2015 at 04:03 PM

Does your site have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd like to shoot you an e-mail. I've got some suggestions for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it develop over time.

Posted by: minecraft for free | February 12, 2015 at 06:36 PM

Can I simply just say what a relief to uncover an individual who genuinely understands what they're discussing online. You actually realize how to bring an issue to light and make it important. More people need to check this out and understand this side of the story. I can't believe you're not more popular because you most certainly have the gift.

Posted by: Free Music Downloads | February 06, 2015 at 10:17 AM

Thanks designed for sharing such a fastidious opinion, article is pleasant, thats why i have read it entirely

Posted by: best dating sites | November 22, 2014 at 11:18 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/57426/45282510

Listed below are links to weblogs that reference ゴッドは黒歴史を愛するのです~:

« 「トレーディングカードゲーム第二弾!」 | Main | しまったざんげちゃんにしとけばよかった »