« 擬人化の病(そもそもリプトンのアップルティーってあんまり売ってないような) | Main | どうやら髪留めの形に落ち着きかけているような気配 »

月はいつもそこにある(ヒロインが幸せになる時点でガンダムじゃないけどね)

tifa
私的にベストなガンダムであるところの『機動新世紀ガンダムX』(別名<勇者ガンダム>(笑))のDVDボックスを購入して、わたししんがぁさまと一晩酒飲みながら堪能してしまいました(わたししんがぁさま感謝です)。月から照射されるサテライトキャノンのコンセプトも好きなのだけど、やはりGXといえばティファに尽きます(なんたって最終回のEDの最後が「あの」シーンで終わるんだからなぁ・・・もはやガンダムでは全然ないんだろうけどね(笑))。というわけで、勢いでガロードとネコミミ・・・じゃないラブラブモードに入る前のティファを描いてみたら、なんだかアール・デコのようになってしまった(笑)。
#そういや当時、最終話を見た後、何かというと「月はいつもそこにある!」と言い放って妙な顔をされた記憶があります(笑)。
世代的に私はファーストガンダムに思い入れを持つべき年代なのだが、ひねくれ者であった私は当時(再放送の時ね)なんとなく違和感を感じて、今ひとつ思い入れを持てずにいた覚えがある。で、これは当時の私が理解力不足だったゆえであろうと思い、長じてから改めて見直してみた・・・が、どうもやはり違和感が拭い切れない。勿論、日本のロボットアニメ史上画期的な作品であったことに異論の余地は無いのだが、富野カントクが概念化しようとする<ニュータイプ>のありかたが、今ひとつピンと来ないのである。
#「光る宇宙」とか、今見ても何が言いたいんだかさっぱりわからないのですよ(泣)。
最近思うのだが、これはひょっとすると、ファーストガンダムにおいて典型的に描かれる<ニュータイプ>のありかたが、特に異性との関係性の中で語られるからなのではないだろうか。そこで媒介となるのは様々な形のコンプレックスであり、『新世紀エヴァンゲリオン』で極度に戯画化される負のイメージであるようにも思われる・・・そうであるならば、基本的に「ボーイ・ミーツ・ガール」であるところのGXにおいて<ニュータイプ>が幻想として過去のものとされるのは、いわば当然の帰結ということになろうか。
#しかし、フロスト兄弟の元イメージが『NIGHTHEAD』というのは、言われてみて激しく納得するところ。それで逐一「兄さん」って言うのね(笑)。
##どうでも良いが、ドラマとしてはカリス・ノーティラスは女でよかったのでは・・・そうすると、ティファとの絡みでダメな演出が山のように思い浮かぶのだが(笑)。
###あと、一回登録したらサテライトキャノン使用時にニュータイプの同乗は不要、ってのもいらない、いやむしろ邪魔な設定では・・・ガロード一人だと撃てない、って制限があれば、ティファ同乗シーンがもっと増えただろうに(笑)。
####あ、こうやって人は二次創作に手を染めていくのかも知れん、と今思った(笑)。

|

« 擬人化の病(そもそもリプトンのアップルティーってあんまり売ってないような) | Main | どうやら髪留めの形に落ち着きかけているような気配 »

「アニメ・コミック」カテゴリの記事

Comments

When someone writes an post he/she keeps the thought of a user in his/her brain that how a user can know it. Thus that's why this paragraph is amazing. Thanks!

Posted by: Free music downloads | April 04, 2015 at 04:30 AM

Currently it appears like BlogEngine is the top blogging platform out there right now. (from what I've read) Is that what you're using on your blog?

Posted by: Quest Bars | February 09, 2015 at 06:49 PM

I enjoy what you guys are up too. This sort of clever work and reporting! Keep up the awesome works guys I've added you guys to my blogroll. blogesaurus.com quest bars

Posted by: cheapest quest protein bars australia | January 24, 2015 at 11:32 AM

Hi, Neat post. There's a problem together with your website in internet explorer, would check this? IE nonetheless is the market chief and a good part of people will pass over your great writing due to this problem. blogesaurus.com quest protein bars

Posted by: buy individual quest bars uk | January 23, 2015 at 10:08 PM

Thanks for another informative blog. Where else could I get that type of info written in such an ideal manner? I have a challenge that I'm just now running on, and I've been on the look out for such info.

Posted by: Best Dating sites | January 07, 2015 at 09:12 AM

Fabulous, what a website it is! This webpage provides valuable data to us, keep it up.

Posted by: best dating sites | December 24, 2014 at 08:36 AM

Hey! I understand this is sort of off-topic but I had to ask. Does running a well-established blog like yours take a large amount of work? I'm completely new to writing a blog but I do write in my journal every day. I'd like to start a blog so I can easily share my experience and thoughts online. Please let me know if you have any recommendations or tips for new aspiring bloggers. Thankyou!

Posted by: best dating sites | December 05, 2014 at 10:33 AM

I have read so many articles or reviews regarding the blogger lovers except this piece of writing is actually a nice article, keep it up.

Posted by: best dating sites | November 24, 2014 at 05:30 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/57426/3566559

Listed below are links to weblogs that reference 月はいつもそこにある(ヒロインが幸せになる時点でガンダムじゃないけどね):

« 擬人化の病(そもそもリプトンのアップルティーってあんまり売ってないような) | Main | どうやら髪留めの形に落ち着きかけているような気配 »