« 時事小言(年越しちゃいましたが) | Main | 無敵のコモンセンス(ペインタを使いこなしてみる試み1) »

<あんまりない>か<少ししかない>か<殆どない>か

sakuya
私は普段シューティングゲームをプレイする習慣がないのでかなり苦労した挙句、ようやくEasyでノーコンティニュークリアしましたよ『東方妖々夢』(今更、という気もするが)。ゲームとしてもとてもよく出来ているのだけど、それよりもツボにはまったのが言葉のセンス。狙ってこういうやりとりが書けるんだったらすごい才能だと思う。名詞の選び方にも微妙な偏向があって楽しめます(全てを楽しみつくすためにはシューティングの腕をみがかないといけないのだが)。
#くらいボム判定の関係から初心者は麗夢がおすすめ、と薦められたにも関わらず、どういうわけか咲夜でまずクリアしてしまったのだが(笑)。当初スカート丈がなさすぎ、と思っていたのだけど、実際ゲームをプレイしてみて、ドット絵の動きを見ていると、この長さにはそれなりの理由があるのだな、と妙に納得してしまった・・・慣性に従う足の動きがね(笑)。
##しかし、キャラクターの絵は独特なデッサンなのでどうやっても別人になってしまう(泣)。私はこのデッサン結構好きだけど。
###あ、「麗夢」じゃなくて「霊夢」だね。これじゃドリームハンターになってしまう(笑)。
前回の書き込みとの関連はおそろしいことに「ドロワーズ」なのだが(笑)、試しに「東方」と「ドロワーズ」でぐぐってみると300件以上がヒットしたのに吃驚。あまり専門的な見地から言及しているサイトは多くなかったが(当たり前か)。私はこのシリーズは『妖々夢』しか知らないのだが、確かにドロワーズ率が相当高いようである(少なくとも二割八分六厘以上はあるだろう(笑)・・・本来許されざるスカート丈を持つ咲夜の設定がどうなっているかはさしあたり措いておく)。ドロワーズは、閉塞型のインナーの中では現在さほどメジャーではないと思うので、こういう機会でもないとおそらく取り上げられないところであろう(ゴスロリ系のファッションでは結構使用されることがあるようだが)。ロングスカートとの併用が常態、という原則からは外れつつあるようだが・・・。
『東方』シリーズは、キャップがモブキャップだったり、割とクラシックな衣装に思い入れの見られるシリーズのようである。シューティングの腕を磨いて続編に期待したい。

|

« 時事小言(年越しちゃいましたが) | Main | 無敵のコモンセンス(ペインタを使いこなしてみる試み1) »

「ゲーム」カテゴリの記事

Comments

Good post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon every day. It's always helpful to read articles from other writers and practice something from their websites.

Posted by: Mujeres negras | April 08, 2015 at 03:00 PM

Hi there, I enjoy reading through your post. I like to write a little comment to support you.

Posted by: calientes | March 05, 2015 at 10:52 AM

I do believe all the concepts you've introduced in your post. They're very convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are too brief for newbies. May just you please extend them a bit from next time? Thanks for the post.

Posted by: free music downloads | February 26, 2015 at 01:06 PM

I was curious if you ever thought of changing the layout of your blog? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 images. Maybe you could space it out better?

Posted by: Free Music downloads | February 18, 2015 at 02:36 PM

I got this web site from my friend who told me on the topic of this web page and now this time I am browsing this website and reading very informative articles or reviews at this place.

Posted by: free music downloads | February 15, 2015 at 10:43 AM

Howdy! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Fairly certain he will have a good read. Thanks for sharing!

Posted by: best dating sites | January 07, 2015 at 08:00 AM

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something informative to read?

Posted by: best dating sites | November 24, 2014 at 11:46 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/57426/2653463

Listed below are links to weblogs that reference <あんまりない>か<少ししかない>か<殆どない>か:

« 時事小言(年越しちゃいましたが) | Main | 無敵のコモンセンス(ペインタを使いこなしてみる試み1) »